Reklamačný poriadok

6-banner-novex-sk

Spiatočná adresa (P.O. BOX):

NOVEX PLUS, spol. s r. o.
Olza Logistic – Novex Plus s.r.o.
Súľov 46
013 52 Súľov-Hradná

⚠️ Pokiaľ bude tovar zaslaný do sídla spoločnosti, nebude vyzdvihnutý!
⚠️ Pokiaľ nám bude tovar zaslaný na dobierku, nebude vyzdvihnutý.

Ak zvolíte iného prepravcu ako Slovenskú poštu, uistite sa, že dokáže doručiť balík do vašej poštovej schránky.

Tovar vráťte v pôvodnom stave a riadne ho zabaľte. Nelepte adresné štítky ani lepiacu pásku priamo na krabicu – použite sekundárny obal (igelitové vrecko alebo papier). V prípade poškodenia obalu alebo tovaru môže byť vrátená čiastka znížená o náklady potrebné na uvedenie tovaru do pôvodného stavu.

Poštovné za vrátenie tovaru hradí spotrebiteľ.

Formuláre:

  • Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy: tlačidlo-stiahnuť-2

  • Reklamačný formulár: tlačidlo-stiahnuť-2

 

Článok 1 – Úvodné ustanovenia

Práva kupujúceho z vadného plnenia (ďalej len „reklamácia“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom. Záležitosti týmto poriadkom neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.

Predávajúci oboznámi kupujúceho s týmto poriadkom vhodným spôsobom a na žiadosť kupujúceho mu ho poskytne v textovej podobe. Tento reklamačný poriadok je v súlade s:

  • zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník,

  • zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

Predávajúci nezodpovedá za vady v týchto prípadoch:

  1. ak je vada na tovare v čase prevzatia a bola dohodnutá zľava z kúpnej ceny,

  2. ak ide o použitý tovar a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia pri prevzatí,

  3. ak vada vznikla obvyklým opotrebením alebo vyplýva z povahy veci (napr. uplynutím životnosti),

  4. ak bola vada spôsobená kupujúcim (nesprávnym používaním, skladovaním, údržbou, zásahom či mechanickým poškodením),

  5. ak vada vznikla v dôsledku vonkajšej udalosti mimo vplyvu predávajúceho.

 

Článok 2 – Uplatnenie reklamácie

Kupujúci má právo uplatniť reklamáciu:

  • v ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho, kde je to možné s ohľadom na sortiment,

  • v sídle alebo mieste podnikania predávajúceho,

  • u osoby určenej v potvrdení (na účtenke alebo záručnom liste).

Kupujúci je povinný preukázať dátum kúpy (dokladom o kúpe, záručným listom alebo iným hodnoverným spôsobom). Reklamáciu nemožno uplatniť na vadu, na ktorú už bola poskytnutá primeraná zľava.

Ak by bolo uplatnenie reklamácie pre spotrebiteľa neprimerane ťažké (napr. tovar je zabudovaný alebo súčasť nehnuteľnosti), predávajúci posúdi vadu po dohode s kupujúcim na mieste alebo iným vhodným spôsobom.

 

Článok 3 – Lehota na uplatnenie práv

  • Kupujúci môže uplatniť práva z vadného plnenia do 24 mesiacov od prevzatia tovaru.

  • Pri použitom tovare môže byť lehota skrátená na 12 mesiacov (ak je to uvedené na doklade).

  • Po uplynutí lehoty nemožno reklamáciu uplatniť, pokiaľ predávajúci neposkytne osobitnú záruku.

  • Ak je reklamácia oprávnená, lehota neplynie počas opravy.

  • Lehota sa nepovažuje za životnosť výrobku (tá závisí od jeho vlastností, údržby a spôsobu používania).

Kupujúci súhlasí, že v prípade nevyzdvihnutia reklamovaného tovaru mu môžu byť účtované náklady na skladovanie v súlade so zákonom.

 

Článok 4 – Vybavenie reklamácie

Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej prijatia. V zložitejších prípadoch môže byť lehota predĺžená, o čom musí byť kupujúci informovaný.

Kupujúci dostane písomné potvrdenie s údajom o dátume reklamácie, popise vady a spôsobe vybavenia. Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.

Kupujúci je povinný prevziať si tovar do 30 dní po vybavení reklamácie. Po tejto lehote môže predávajúci účtovať skladné alebo tovar predať na účet kupujúceho.

 

Článok 5 – Akosť pri prevzatí

Predávajúci prehlasuje, že tovar pri prevzatí:
a) má dohodnuté alebo očakávané vlastnosti,
b) je vhodný na účel, na ktorý sa obvykle používa,
c) je v správnom množstve, miere alebo hmotnosti,
d) zodpovedá právnym predpisom.

Ak tovar nezodpovedá týmto požiadavkám, kupujúci má právo na:

  • dodanie nového tovaru bez vád,

  • výmenu vadnej súčasti,

  • opravu,

  • primeranú zľavu,

  • odstúpenie od zmluvy.

Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí.

 

Článok 6 – Zodpovednosť predávajúceho za vady

  • Podstatné porušenie zmluvy: kupujúci môže požadovať novú vec, opravu, zľavu alebo odstúpenie od zmluvy.

  • Nepodstatné porušenie zmluvy: kupujúci môže požadovať opravu alebo zľavu.

  • Ak sa vada opakovane objavuje alebo je ich viac, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy.

 

Článok 7 – Náklady reklamácie a riešenie sporov

  • Ak je reklamácia oprávnená, kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených nákladov.

  • Ak je reklamácia zamietnutá, kupujúci môže požiadať o nezávislé odborné posúdenie.

  • Spotrebiteľ sa môže obrátiť aj na systém mimosúdneho riešenia sporov (napr. www.vasestiznosti.cz ) alebo na príslušný súd.

 

Článok 8 – Zmluvná záruka za kvalitu

Ak predávajúci poskytol záruku nad rámec zákona, jej uplatnenie sa riadi týmto reklamačným poriadkom, pokiaľ nie je uvedené inak.

 

Článok 9 – Záverečné ustanovenia

  • Zmluvný vzťah sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky.

  • Neplatnosť jedného ustanovenia neovplyvňuje platnosť ostatných.

  • Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná v elektronickej podobe a nie je verejne dostupná.

  • Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

 

Kontaktné údaje predávajúceho:

Olza Logistic – Novex Plus s.r.o.
Súľov 46
013 52 Súľov-Hradná
E-mail: objednavky@novexplus.cz